JESÚS GARRIDO

Certamente, habería que preguntarllo a eles. E así o fixeron, por exemplo, moitos alumnos de escolas norteamericanas e moitas das escolas francesas. As respostas foron rápidas nas americanas: 177. O número de respostas francesas, en cambio, non é fácil pescudalo, pero si a que deron nun test da Semana da Prensa na Escola que realizan todos os anos.

OS ESTADOS UNIDOS

As 177 respostas dos profesores a 177 preguntas dos alumnos durante o ano escolar 2020-21 que se recollen no habitual suplemento escolar The Learning Network do xornal The New York Times dividíronse en dúas categorías: as que brindan oportunidades para o debate inmediato en grupo e as que se prestan á resposta escrita creativa, persoal ou reflexiva dos profesores.
Os profesores poden utilizar estas indicacións para axudar aos alumnos a practicar a escritura narrativa e persuasiva, iniciar debates na aula e incluso iniciar conversacións entre alumnos de todo o mundo a través da sección do suplemento.

Clasifícanse os temas a debate en tres grandes apartados e, dentro do texto, aplícanse diversas informacións. Invitan a informarse, discutir, propor solucións, investigar, traballar en grupo… E poden lerse a lista das 177 respostas.

Un exemplo: eliximos o tema 177, o do final da lista: gratitude. Elixe un momento para reflexionar sobre as cousas, grandes e pequenas, polas que estás agradecido. Xa sexan amigos e familiares, comunidade ou fe, ou momentos como ver unha posta de sol, camiñar só polo bosque, aniñarse cun libro ou gozar dunha comida con alguén a quen non viches en moito tempo, quen e cales son as persoas, lugares e cousas que aprecias e atesouras. As cousas que che brindan comodidade, seguridade ou alegría. ¿Crees que che tomas o tempo suficiente na túa vida para expresar a túa gratitude, para apreciar a marabilla e a alegría do mundo que che rodea?

Feixe unha foto sobre unha escena ou imaxe que sexa símbolo de gratitude, sobre a importancia de cultivar e expresar agradecemento aos demais. E isto é importante: naturalmente, non é posible reproducir aquí toda a estrutura, fotos e actividades que se suxiren en cada un destes 177 contidos e limitámonos á información que se cita ou reproduce en cada apartado. Colocamos aquí un exemplo de resposta que pode servir de mostra e orientación de en o noso traballo escolar.

FRANCIA

E, en cambio, os franceses sitúanse no seu habitual Clemi (Centre de liaison de l’enseignement et des médias d’information) e a súa Semana da Prensa e dos Medios na Escola, que se celebrou entre o 22 e o 27 de marzo do 2021. Cada día escolar preséntase unha pregunta de opinión dos alumnos, que logo utilizan estas indicacións de escritura para reflexionar sobre as súas experiencias e identidades e responder os feitos actuais que se desenvolven ao seu redor.

Este ano, o Clemi fixou os seguintes temas que os alumnos deben coñecer cando traballan nas súas aulas co xornal e, en xeral, cos medios de comunicación:

Liberdade de expresión e deseño da noticia.

Internet e uso responsable das redes sociais.

Comprensión do que significan os medios de comunicación e como presentan a información.

Lectura da imaxe que se utiliza para a comunicación.

Entender que significa o espírito crítico.

Medios de comunicación en liña con xente nova.

RECURSOS

E visión do programa, que recolle en imaxes algúns dos datos que se utilizaron. Pódese picar en cada imaxe de cada un dos cadros gráficos para ver axudas e recursos: para o debate, vídeos, textos dunha noticia, debuxos, artigos de xornal, fichas pedagóxicas, dossieres, talleres, enquisas…

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies