Jesús Garrido
Swivl é un sistema de colaboración entre persoas baseado en vídeo que se apoia nun robot que se pode manipular para mover unha cámara. Este control da cámara facilita un rexistro dinámico, visual e auditivo dos mellores momentos da aprendizaxe na aula. Estes oito son os puntos de reflexión do traballo coa noticia que facilitaron ao longo do tempo diversos sistemas para o intercambio entre métodos de observación na aula que foron útiles aos profesores.

1 Con que? Ollos, oídos, caderno en man, tableta talvez, vídeo e boli. Todo cabe aí para que non escape detalle.

2 Como? Dúas formas de anotar: en persoal e por secuencias, tal como se explicaba en diversos documentos de observación da aula.

3 Cando? Cada entre tres e seis segundos, non máis, íanse anotando cun sinal as intervencións de alumnos e profesor.

4 Canto? Dez minutos, por exemplo. Dependía do concerto previo co profesor que ía ser observado, que tempo ía dedicar ao desenvolvemento dun modo de proceder concreto, co fin de ver e comprobar despois os resultados.

5 Que? Todas as actividades, palabras, xestos e toda a interacción que se producía no profesor e aos alumnos e que podían ser rexistrados dalgún modo.

6 Quen? En primeiro lugar, os observadores, que necesitaban desde logo documentos de anotación correcta e rápida sobre a actuación do profesor, os alumnos e a interacción entre ambos, que é produto final e, ao mesmo tempo, ponte de ligazón, con personalidade propia.

7 Por que? Porque non había, entón nin agora, nada didacticamente tan importante como ese momento e actividade final en que alguén aprendía porque alguén lle ensinaba.

8 Onde? Na aula, naturalmente. Pero cunha advertencia clara: o onde verdadeiro levábao dentro cada alumno, na súa memoria, pero non quedaba rexistrado. Ao final do día, as aulas doían e adoitaban quedar baleiras, incluso da boa memoria de tantas aprendizaxes ilustres que alí se lograron.

ETAPA 1. Libros para a observación

Con ese motivo de aprender unha técnica eficaz de rexistro, xurdiron entón uns cincuenta libros que, dun modo ou outro, falaban da interacción entre profesor e alumno. Un dos máis antigos e destacados, por exemplo, era e é aínda o de N. Flanders: Análise da interacción didáctica, da editorial Anaya, 1977. E outros dous moi coñecidos: M. Postic: Observación e formación de profesores (editorial Morata) e G. Landsheere: Análise das interaccións verbais en clase (Santillana, 1977).

ETAPA 2. Rexistro eficaz do traballo coa noticia na aula: o novo sistema Swivl

As técnicas que temos ao noso dispor son moi diversas, pero ímonos fixar en algo común a todas elas e tamén na súa gravación mediante este tipo de vídeo moi especial, co que os profesores poden ver e analizar o seu propio traballo. O sistema Swivl facilita non só a gravación da participación xeral dos alumnos na aula, senón tamén a interacción co profesor que se move por toda a aula e acode á súa interacción individual ou en pequenos grupos.

Coa reflexión en grupo, os profesores atenden e discuten outras propostas e alternativas dos seus propios compañeiros, cos que están a levar a cabo o seu traballo coa noticia na aula.

ETAPA 3. O equipo de dirección de Prensa-Escuela

Aplicado ao traballo coa noticia na aula, pode ofrecer información directa sobre o sistema Swivl a grupos de profesores que teñan interese no seu desenvolvemento nas súas clases.

 

REFERENCIA

Un breve informe de como funciona a cámara Swivl e do que dispoñemos o equipo de La Voz de la Escuela podes atopalo picando aquí. Interésate para as túas aulas de traballo co xornal na escola?

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies