JESÚS GARRIDO

Coa Semana Santa recentemente cumprida, é fácil buscar noticias sobre esta palabra clave, pero o sentido relixioso que pode levar consigo non abarca todas as intencións que a palabra espírito leva consigo. Fálase, por exemplo, do espírito investigador que ten un científico, do espírito poético que ten un alumno ao escribir sobre a primavera, do espírito educativo que ten un profesor para que os alumnos colaboren no traballo en equipo, do espírito xeneroso que queda sen bocadillo na merenda porque alguén o necesita e perdeu o seu, da alma espírito, en contrapunto co corpo…

DEFINICIÓNS

Acudindo a fontes máis internacionais para a definición de palabras e conceptos, O Oxford English Dictionary, por exemplo, define o espírito como «parte intelixente ou inmaterial do home, alma». A palabra espiritual definiuse de diversasformas, pero todas teñen un trazo común: implican un fenómeno que non é de natureza material, senón pertence ao reino das ideas que xurdiron na mente dos seres humanos, particularmente as ideas ennobrecedoras.

«Ao moldear as accións e os modos de vida das persoas», estas ideoloxías filosóficas, relixiosas, morais ou políticas tiveron unha profunda influencia no benestar físico, mental e social das persoas. A dimensión espiritual xoga un papel importante na motivación dos logros das persoas en todos os aspectos da vida.

O TEU ESPÍRITO É ÚNICO

A espiritualidade é única para cada individuo. A expresión o teu espírito refírese xeralmente á parte máis profunda de ti, a parte que che permite darlle sentido ao teu mundo. O teu espírito proporciónache o sentido revelador de quen es, por que estás aquí e cal é o teu propósito de vida. O benestar espiritual é un asunto persoal que involucra valores e crenzas que brindan un propósito ás nosas vidas. A saúde espiritual é un estado do ser no que un individuo é capaz de afrontar a vida cotiá dun xeito que o leva á realización do seu pleno potencial, significado e propósito da vida e felicidade desde dentro.
Hai noticias sobre estes aspectos do espírito e a súa influencia na conduta e bo facer das persoas? Pois si, aínda que a súa información necesita calma para lelas e darse conta da súa importancia e aplicación (t.ly/d7b3).

O SEU SENTIDO
Un libro importante: Cultivating the Spirit: How College Can Enhance Students’ Inner Lives, de Alexander W. Astin, editado por Josey-Bass no 2011. Recolle as claves dun diferente concepto de espírito e acláraas nunha sinxela escala que contén nove aspectos diferentes do seu significado no ámbito espiritual-relixioso.

Así, por exemplo, espírito é…

Buscar o significado dos obxectivos que un ten na vida, segundo mostra nas súas aspiracións, incluíndo as respostas que pode dar aos chamados misterios da vida.

Buscar a beleza e o bo sentido que se atopa en diversos aspectos da vida, tanto naturais como desenvolvidos pola cultura que nos rodea.

Desenvolver a propia filosofía da vida, á luz dos propios coñecementos e dos que percibe nos demais.

Chegar a ser unha persoa amable consigo mesma e cos demais que a rodean ou con quen establece comunicación.

Lograr unha certa harmonía consigo mesmo que condiciona o que un fai, o que sente e a que aspira.

Recoñecer que o desenvolvemento espiritual dunha persoa se facilita e logra coa integración, tendo conciencia tamén do que outros fan e para integrarse nese obxectivo.

Alcanzar unha certa sabedoría da vida: saber interpretar o que sucede e integralo na conciencia do pensamento propio e as propias actitudes.

Palabras clave para o desenvolvemento do espírito: procura, desenvolvemento, encontro, chegar a ser, alcanzar, harmonía de vida…

O libro Cultivating the Spirit recolle a opinión de estudantes dun college norteamericano ao longo de varios anos. Buscábase, sobre todo, que significado tivo a atención ao desenvolvemento espiritual e a súa aplicación ao desenvolvemento de valores na súa vida persoal e profesional. As súas preguntas claves foran: Quen son eu?, cales son os meus valores?, que misión teño eu na vida?, que clase de persoa quero ser?, que tipo de axuda podo prestar ao mundo en que vivo?, cal é e como se describe o espírito dun estudante a lume de biqueira?

 

ACTIVIDADES
  1. O mesmo esquema de traballo e pregunta podería facerse cando estudamos cada materia: non é o mesmo estudar música que practicar deporte, nin que ser bo alumno de matemáticas ou de debuxo, nin que estudar música ou xeografía…
  2. Cada área de aprendizaxe está marcada polo seu estilo, esixencia, talento, que poden chegar a marcar en alto grao o seu propio espírito. E ser excelente xornalista, saber estudar a fondo unha noticia e aplicala en cada área de aprendizaxe… non marca, esixe e define o seu propio espírito?
Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies