JESÚS GARRIDO

Comezamos o curso coa historia do sistema prensa-escola. Newspapers In Education (NIE) remóntase ao 8 de xuño de 1795, cando The Eastern Herald and Gazette of Maine (Porland) publicou o seguinte editorial: «Moito se dixo e escrito sobre a utilidade do xornal; pero descoidouse unha vantaxe principal que podería derivarse destas publicacións; referímonos á de lelos nas escolas, e polos nenos nas familias.

»O xornal mellora a lectura. Próbeo durante unha sesión: se desexa que o seu fillo mellore.

»Quere instruílo en xeografía? Nada fixará de xeito tan indeleble a situación relativa de diferentes lugares como as historias e feitos publicados nos xornais. Co tempo, desexa que se familiarice cos modais do campo ou da cidade, o modo de facer negocios, público ou privado? Ou quere que teña un coñecemento básico de todo tipo de ciencia útil e divertida? Entréguelle un xornal —os xornais son abundantes e baratos—, o libro máis barato que se pode comprar!».

Xornais para a aula

Nos anos 1930-1940, The New York Times e o Milwaukee Journal patrocinan programas que proporcionan xornais e axudantes para ao mestre. Ás veces falábase de libros de texto viventes para describilos.

Nos cincuenta, o uso escolar dos xornais converteuse nun programa apoiado a nivel nacional. En 1954, C. K. Jefferson, un executivo de circulación de The Des Moines Register, convenceu ao sistema escolar de que preguntara a 5.500 estudantes de secundaria sobre o seu tempo libre. Entre o 30 e o 40 % non lían fóra da aula, os que si lían só o facían un terzo do tempo que vían a tele. Jefferson achegouse ao Consello Nacional de Estudos Sociais e ao Consello Nacional de Profesores de Inglés. Ambas as organizacións apoiaron investigacións sobre o uso do xornal na aula. En 1956, dez organizacións profesionais de educación e de negocios de xornais reuníronse en Chicago, e o froito da reunión foi o establecemento en 1957 do programa nacional Xornal na Aula, patrocinado primeiro por ICMA e logo asumido pola Asociación Estadounidense de Editores de Xornais.

Nos sesenta e setenta, os programas de NIE pasaron de cen. Máis de 350 xornais locais realizaron os seus propios talleres e ofreceron créditos universitarios para graduados. Contrátanse educadores para promover e administrar os programas.

Os oitenta son os anos de máis desenvolvemento. A Fundación NAA e a Asociación Internacional de Lectura uníronse para patrocinar a Semana NIE cada mes de marzo. Os xornais usáronse desde o xardín de infancia ata a universidade. Tamén se poden atopar fóra da aula para titoría e educación de adultos, e en prisións, institucións psiquiátricas e fogares de anciáns. Para 1989, había máis de 700 programas NIE.

Nos noventa, a medida que os editores e editores se dan conta de que necesitan investir en futuros lectores, o contido editorial para chegar aos mozos está más relacionado co seu uso na escola.

Como funciona NIE?

Unhas 700 empresas editoriais proporcionan xornais ás escolas. Isto significa que hai 700 programas NIE diferentes, porque hai polo menos tantas formas de operar como combinacións de xornais e comunidades. Na súa forma máis elemental, o NIE pode implicar máis nada que a entrega de xornais ás escolas ou a outras institucións. Pero no nivel máis activo, un programa de NIE involucra a varios membros do persoal do xornal: un paquete ben definido de produtos e servizos, incluída unha ampla formación de profesores, e actividades todo o ano. Un programa ben desenvolvido a miúdo inclúe esforzos de alfabetización e outros programas que se gañan a reputación do xornal como un actor activo no programa educativo.

Coa gratificación inmediata proporcionada a través dos medios de comunicación e a industria do entretemento de hoxe, os estudantes e os pais perderon a capacidade de utilizar o pensamento crítico, a lectura e as habilidades de comunicación. NIE fai da lectura dos xornais unha experiencia de aprendizaxe divertida e rendible.

ACTIVIDADES

Que opinas hoxe sobre o que xa se dicía do xornal en 1795: mellorar a lectura, a xeografía, a ciencia?

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies