OLGA SUÁREZ

Nas primeiras etapas educativas é habitual que os nenos xoguen no recreo a inventar as súas propias formas de comunicación polo que a Fundación Abrente pensou que era unha boa idea ofrecer nos patios dos colexios un mural co que aprender dúas linguas que xa estaban inventadas, pero que dan moito xogo. Son o alfabeto dactilolóxico español e o braille. Esta fundación nacida na Coruña hai nove anos e cuxo proxecto máis coñecido é Enki, traballa para promover a inclusión das persoas con diversidade funcional e, especialmente, dos máis pequenos. Desde o ano 2015 organizan campañas de sensibilización nos centros educativos chamadas Póñase no meu sitio, «pero a pandemia obrigounos a repensar este proxecto, porque non podíamos acudir aos centros», explica Carmen Touza, xerente da entidade. Así xurdiu a idea de facer un mural que puidesen pintar no patio do colexio e co que os nenos de todos os cursos poidan interactuar.

Comezaron a pensar como facelo posible e puxéronse en contacto coa artista Blanca Escriba que deu a fórmula para poder plasmar o mesmo mural en calquera centro educativo que o solicitase. Trátase dun sistema con plantillas, «cada letra conséguese con tres modelos e tres tons de cores», sinala Touza, mentres que o alfabeto braille está feito con tapas de botellas recicladas.

As campañas presentáronse o pasado mes de xuño e xa están instaladas en 20 centros educativos galegos. Dende a entidade recoñecen que a maioría están na provincia da Coruña, onde Enki é máis coñecido, pero queren subliñar que é un proxecto co que queren chegar ao maior número de centros educativos de toda Galicia. A acollida está a ser moi boa e, tras lanzar a convocatoria neste curso, xa superaron os 30 centros que solicitaron un mural para o seu patio. 

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies