4. ACTIVIDADES

Para o logro dos 4 obxectivos propostos, propoñemos 5 tipos de actividades:

-Discusión dirixida sobre o coñecemento previo e actitudes que os alumnos teñen sobre o valor da saúde.

-Información sobre o calendario dos días internacionais e mundiais sobre a saúde.

-Casos / noticia sobre os 7 puntos clave de saúde proposto pola OMS.

-Enquisa do Ministerio de Sanidade e Consumo sobre a saúde dos adolescentes e a súa aplicación real ao noso ámbito escolar.

A) TÉCNICA: DISCUSIÓN DIRIXIDA

¿Que é a saúde? ¿É a saúde un valor? ¿Que actitudes e comportamentos prácticos temos ante a saúde?

Para desenvolver estes aspectos propoñemos dous pequenos documentos que o condutor da DD pode utilizar no debate do grupo.

-Na Constitución de 1946 da Organización Mundial da Saúde, a saúde é definida como %u201Co estado de completo benestar físico, mental e social, e non soamente a ausencia de afeccións ou enfermedades%u201D.

-Tamén pode definirse, talvez con palabras menos comprensibles, como o nivel de eficacia funcional ou metabólica dun organismo tanto a nivel micro-celular como no macro-social.

-En 1992 un investigador agregou á definición da OMS: %u201Ce en harmonía co ambiente%u201D, ampliando así o concepto do que entendemos por saúde.

-¿Como a definirías ti? ¿Que diferenza hai entre sentirche san ou enfermo?

Le este artigo e ofrece un resumo ao grupo para seguir a discusión cun

maior coñecemento do tema.

Tres frases/ tres actitudes

Os obsesivos. Todo lles preocupa e buscan remedios por tódalas partes,

len canto lles vén a man, mesmo a letra pequeñísima das pastillas

para un pequeno catarro:

<Teña coidado coa lectura obsesiva de libros sobre a saúde: podería morrer dunha errata de imprenta> (Mc. Twain, escritor estadounidense,1835-1910).

Os inxenuos. Din que nada lles preocupa e non entenden por que a xente se queixa, mesmo pasan ou toman broma aos que están enfermos, ata que lles chega a eles también:

<O sentimento da saúde adquírese soamente mediante a enfermidade> (G.Lichtenberg, científico alemán, 1742-1799).

Os realistas. Entenden que o corpo é unha especie de máquina, e que todos fallamos. Por iso é necesario manterse nese benestar físico, mental e social, ata que sexa posible:

<Mente sa en corpo sano> (D. Juvenal, poeta latino, 60-129 despois de Cristo).

Preguntas. ¿Onde te atopas: obsesivo / inxenuo / realista? Describe a cada unha destas persoas e por que reaccionaremos de forma diferente ante calquera molestia.

B) TÉCNICA: INFORMACIÓN

Días internacionais e mundiais da saúde

Recollemos para todos -obsesivos, inxenuos, realistas¬ unha lista,

talvez incompleta, de días internacionais, mundiais, europeos, nacionais

que nos recordan catro obxectivos:

– a loita por buscar solución a cada unha destas enfermidades

– os avances que se lograron para a súa terapia

– manter a suficiente alerta para xerar en todos unha actitude de vida sa

en defensa da saúde.

– e dar relevo á preocupación que sente a sociedade ante a falta deste

valor cidadán.

XANEIRO

13. Día da Loita contra a Depresión

30. Día Mundial da Lepra

FEBREIRO

4. Día Mundial contra o Cancro

11. Día Mundial do Enfermo

14. Día Europeo da Saúde Sexual

15. Día Internacional do Neno con Cancro

28. Día Mundial das Enfermidades Raras

MARZO

9. Día da Enfermidade Renal en España.

12. Día Mundial do Glaucoma

14. Día Europeo sobre o Risco Cardiovascular

24. Día Mundial da Tuberculose

31. Día Mundial do Cancro de Colon

ABRIL

2. Día Mundial de Concienciación sobre o Autismo

7. Día Mundial da Saúde

11. Día Mundial do Párkinson

16. Día Mundial da Voz

17. Día Mundial da Hemofilia

19. Día Europeo dos Dereitos dos Pacientes

24. Día Nacional da Fibrose Quística

25. Día Mundial do Paludismo

28. Día Mundial da Seguridade e a Saúde no Traballo

MAIO

Primeiro martes: Día Mundial da Asma

10. Día Mundial do Lupus

12. Día Mundial da Fibromialxia e a Fatiga Crónica

14. Día Mundial da Hipertensión

19. Día Mundial da Hepatite C

24. Día Nacional da Epilexia

28. Día Nacional da Nutrición

30. Día Nacional da Doazón de Órganos

31. Día Mundial sen Tabaco

XUÑO

4. Día Europeo do Melanoma

6. Día Mundial dos Transplantados

13. Día Europeo da Prevención do Cancro de pel

14. Día Mundial do Doante do Sangue

21. Día Mundial contra a Esclerose – ELA

26. Día Internacional contra a Droga

AGOSTO

1-7. Semana Mundial da Lactancia Materna

SETEMBRO

10. Día Mundial para a Prevención do Suicidio

15. Día Europeo da Saúde Prostática

16. Día Mundial do Linfoma

21. Día Mundial do Alzhéimer

26. Día Mundial da Anticoncepción

28. Día Mundial do Corazón / Día Mundial da Rabia

29. Día Internacional das Persoas Xordas

OUTUBRO

1. Día Internacional da Hepatite C

8. Día Mundial da Visión

5-6: Día Europeo da Depresión

10. Día Mundial da Saúde Mental

16. Día Mundial da Alimentación

17. Día Mundial contra a Dor

18. Día Mundial da Menopausia

19. Día Mundial contra o Cancro de Mama

20. Día Mundial da Osteoporose

26. Día Nacional do Ictus

29. Día Mundial da Psoriase

NOVEMBRO

14. Día Mundial da Diabete

14. Día Mundial da Enfermidade Pulmonar – EPOC

16. Día Nacional da Persoa Obesa

18. Día Internacional do Uso Prudente de Antibióticos

20. Día Internacional do Neno

21. Día Nacional da Espiña Bífida

DECEMBRO

1. Día Mundial do Sida

3. Día Internacional das Persoas con Discapacidade

18. Día Nacional da Esclerose Múltiple

21. Día Nacional do Neno con Cancro

C. TÉCNICA: CASOS

A actividade de Casos consiste en buscar noticias no xornal que correspondan a estes 7 puntos indicados no texto da OMS, e facer con esas noticias un cadro gráfico de exposición en clase.

A saúde dos adolescentes

A Organización Mundial da Saúde (OMS), preocupada pola importancia

que ten a educación da saúde dende a idade escolar, editou un detallado

informe para lograr non só unha prevención de enfermidades e un enorme

aforro nos gastos sanitarios senón, sobre todo, na creación de actitudes

cara a unha vida sa dos nenos e adolescentes.

Os 7 puntos

A saúde mental dos adolescentes / O consumo de substancias ilícitas, do tabaco e do alcohol / Os programas para a prevención da violencia / Os traumatismos involuntarios e accidentes / A nutrición / A saúde sexual e reprodutiva / A infección do VIH / ocupan os sete puntos principais que deben ocupar con urxencia unha educación para a saúde na escola.

Podes consultalos aquí.

D. TÉCNICA: ENQUISA

A enquisa do MSC

Finalmente, outro indicador da importancia que lle dá a sociedade á saúde é a atención especial que é necesario dar ante os resultados da Enquisa que o Ministerio de Sanidade e Consumo de España realizou entre os adolescentes españois e a súa saúde sobre os seguintes temas: Alimentación e dieta / Actividade física e a súa relación coa saúde / Condutas de risco: sustancias, saúde sexual / Violencia e accidentes / Familia e saúde / Amigos, grupos, condutas sobre saúde / Contorna escolar: ambiente psicosocial / Contexto físico e social barrio / Axuste psicolóxico dos adolescentes: madurez, autopercepción da saúde, autoconcepto, satisfacción vital.

* A actividade consiste en que o profesor presente un resumo da enquisa e verifique con preguntas persoais por escrito anónimo, ou como o xulgue máis discreto, ata que punto coinciden os datos na súa clase cos que ofrece a presente enquisa. Despois presenta os resultados comparativos e dialógase cos alumnos sobre eles.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies