5. METODOLOXÍA

Podemos comezar, talvez, co exercicio último de Medida de Valores.

Propoñemos a lista dos 10 valores estudados e díselles aos alumnos que, en vez de definilos, se pode describir que fan ou que adoitan dicir as persoas cando teñen ese valor. Péganse no chan 6 fitas de plástico, como chanzos dunha escaleira ascendente, separadas 50 cm unhas doutras. Procédese á explicación de cada un dos 5 graos ascendentes e as súas subdivisións: receptividade, resposta, valoración, organización, caracterización. De cada palabra vaise colocando un papel no chan. Subdivídense por grupos e van facendo pouco a pouco a descrición de sinais externos que describen a existencia dese cada valor cidadán e o nivel ao que se sitúa.

Procedemos despois á explicación das 7 pistas, aplicándoas cada subgrupo a un valor concreto, e facendo carteis que describan en que consisten cada unha das palabras clave: por exemplo, liberdade, alternativa, publicidade, etc. e aplicándoas á idea de valor.

Un exercicio máis difícil, pero necesario e que dá resultado, é facer unha análise crítica das estratexias que se utilizan para educar en valores: ¿Vale a habituación, a moralización, a confrontación, existe a introspección, a imitación? ¿Que se utiliza máis na escola ou na casa? ¿Que opinan os alumnos? ¿Poñemos exemplos concretos?

Finalmente, facemos referencia a libros de texto sobre educación da cidadanía, onde se explica non só o concepto da palabra senón tamén a súa evolución histórica. ¿Elaboramos un documento entre todos sobre o máis importante do «ser cidadán»?

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies