INTRODUCIÓN

Comezamos en setembro co anuncio do programa para todo o curso 2008-2009. Estudamos nove valores importantes para a cidadanía: non violencia, tolerancia, dereitos humanos, coñecemento científico, solidariedade, igualdade, saúde, información, medio.

E agora, para finalizar, o valor número 10, o valor de ser cidadán, que é o obxectivo de todos eles.

Por iso, este e-studio final vai a fixarse en dous aspectos, aínda que nunha soa Unidade de traballo:

– En primeiro lugar, en que consiste un valor: ¿saberemos definilo e dicir con claridade qué indicadores deben darse para garantir a súa existencia? A iso dedicaremos especialmente o presente e-studio.

– En segundo lugar, unha referencia á definición de cidadán ou persoa que ten dereitos e deberes nun Estado, segundo a definición máis breve que se utiliza nos libros de Educación para a Cidadanía, e que citaremos na sección de Recursos.

Valor e ser cidadán -ou o valor de ser cidadán- que tamén ten o seu sentido, serán, polo tanto, as dúas palabras clave do noso traballo.

1.NOTICIA

– En outubro ocupámonos do primeiro valor: a Non-violencia, que cumpría o día 2 a súa celebración internacional. Un bo modo de entrar con paz e crear un ambiente que facilite o diálogo e a resolución de conflitos.

– Chegou o mes de novembro, e a Tolerancia, segundo dos valores elixidos, festexaba o 11 o seu día internacional. Palabras como fanatismo, dogmatismo, homofobia, prexuízo, racismo tiveron alí a súa réplica.

– Presentamos en decembro a Declaración Universal dos Dereitos Humanos, que celebraban o 10 o seu día internacional. En tres suplementos buscamos para cada un dos 30 artigos as súas correspondentes noticias.

– Xaneiro converteuse nun mes para estudar o valor do Coñecemento científico. Comezaba entón o Ano Internacional da Astronomía, o Centenario de Darwin, o Ano para a Protección dos Gorilas.

– O 20 de febreiro celebrábase o día mundial da xustiza social, co obxectivo dun intento máis para erradicar a pobreza. Por iso o valor levaba o título de Solidariedade: facer algo polos que non teñen nada.

– E chegamos ao mes de marzo. Conmemorábanse nese mes dous días significativos: o 8, o Día Internacional da Muller; e o 21, o da Eliminación da Discriminación Racial. O valor cidadán elixido foi Igualdade.

– En abril, coa chegada da primavera, animámonos un pouco máis: a OMS elixiu o día 7 para o valor da Saúde. Comezamos polos adolescentes e as enfermidades que ao longo do ano se recordan en todo o mundo.

– Maio foi o mes da Información, a liberdade de prensa, a necesidade de que os datos presentados polos xornais na súa estrutura informativa se convertan en coñecemento e sabedoría para os seus lectores.

– E en xuño buscamos noticias e actividades para traballar co valor do Medio ambiente, que foi o último da serie.

E recorda que podes atopar todos os suplementos de La Voz de la

Escuela deste curso 2008-2009, picando en Buscar Suplementos, que

nos traen o recordo das noticias estudadas.

Abrimos os nove estudios de cada un dos valores, e damos un paso máis: ¿que se entende agora por VALOR: SER CIDADÁN, así con maiúscula?

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies