4. ACTIVIDADES

Procederemos en Actividades utilizando a técnica de Casos para unha definición descritiva da non violencia, seguindo logo con exercicios sobre imaxe e son, carteis e cancións sobre o tema.

4.1 TÉCNICA: CASOS

O obxectivo podería ser o construír entre todos unha definición da non violencia, pero non tanto buscando en directo unha frase ou parágrafo filosófico senón describindo, por exemplo, un caso que se resolveu sen utilizar a violencia.

Para iso podemos comezar a discusión dirixida cunha información de textos a todo o grupo de clase e despois, en subgrupos de tres alumnos, intentar buscar un caso no que aparecen datos dos cales se pode extraer facilmente en que consiste a non violencia, que vantaxes ten, que resultados tería se se utilizase a violencia.

Ao final, pregúntaselle, en conclusión: ¿Que é para ti a non violencia? E, coas definicións que van dando, logo de contar a resolución do caso, comeza unha posta en común das definicións de todos.

-En primeiro lugar, podemos explicarlles un pouco a conexión filosófica profunda entre os principios fundamentais dos dereitos humanos consagrados na Declaración Universal e os principios que practicara Mahatma Gandhi. Para Mahatma Gandhi, a resposta sempre radicaba na acción. Como adoitaba dicir: «Unha onza de práctica vale máis que toneladas de prédica».

-Un diálogo unido e sen violencia.Este texto pode servir moi ben para a descrición do noso valor aos alumnos: ¿Que é a non violencia, segundo a Carta Fundacional da ONU? Velaquí unha definición moi específica:

«As partes en conflito, nunha controversia cuxa continuación sexa susceptible de pór en perigo o mantemento da paz e a seguridade internacionais, tratarán de buscarlle solución, ante todo, mediante a negociación, a investigación, a mediación, a conciliación, a arbitraxe, o arranxo xudicial, o recurso a organismos ou acordos rexionais ou outros medios pacíficos da súa elección» (Art. 33).

4.2. (AV) CARTEIS

É unha segunda variante da técnica de Audiovisuais. ¿Como facer un cartel que conteña un anuncio publicitario, por exemplo, en contra das accións bélicas ou, no seu caso máis próximo para nós, en contra de pelexas, agresións, insultos, malos tratos e violencia?

-En primeiro lugar, podes facer unha visita a www.prensaescuela.es e abrir o apartado que di Sala de Profesores. Alí atoparás Libros e Guías. Abre ese enlace e atoparasche coa Guía do profesor B / O xornal.

-Busca entón as fichas C20, 21, 22, 23, 24, que falan dos contidos dos textos publicitarios, das claves para a súa análise, das estratexias que se utilizan nos anuncios. Aquí soamente indicamos un breve esquema cos pasos para facer un anuncio.

4.2.1 Tema: Elixe un tema concreto de non-violencia que queres promover, ou de violencia que queres evitar.

4.2.2 Grupo: Escolle o grupo determinado de persoas ás que queres dirixirte con ese anuncio: idade, ambiente no que se moven, etc.

4.2.3 Valores: ¿Que valores queres exaltar ou que valores queres ofrecer para que os que vexan o teu anuncio se inclinen pola non violencia ou deixen de ser violentos?

4.2.4 Necesidades: Os valores veñen dados, en xeral, polas necesidades que un ten. Na Guía explícase que existen 5 clases de necesidades:

fisiolóxicas, seguridade, afectividade, valoración, perfección. A xente ve como un valor aquilo que cobre unha necesidade propia.

4.2.5 Slogan: Selecciona o slogan, as palabras ou frases que vas utilizar e que conteñan a mensaxe a favor da non violencia ou en contra de situacións violentas.

4.2.6 Estratexias: ¿Como escribir o slogan? Nas fichas C23 e C24 tes unhas 20 formas de presentar o slogan. ¿Como te gusta máis: en forma de pregunta, de analoxía, de animación de sentimentos, de promoción dunha idea, de recollida de testemuños, etc.?

4.2.7 Imaxe: Busca ou crea debuxos, recortes de anuncios de revistas que apoien visualmente esas frases ou palabras. Non hai unha orde exacta de se a imaxe ou o slogan vén antes, e ás veces son simultáneos ou uns provocan outros.

4.3. (AV) CANCIÓNS

Finalmente, para alegrar un pouco o día coa parte sonora, dámosche unha dirección para que comprobes como a xente fai cancións e pequenos vídeos sobre temas de non violencia, tomadas da revista O Refuxio Bullying, que recolle abundante documentación para todos os gustos e está ligada a organizacións sobre o tema do acoso escolar. O profesor determinará con atención cales poden ser útiles para o seu traballo tanto de audición como de fórum e discusión de letras.

http://www.elrefugio.net/index.php?option=com_content&task=section&id=1&ltemid=42

http://www.el-refugioesjo.net/foro/viewtopic.php?t=2294

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies