3. CONTIDOS

3.1. Coñecementos previos

Aínda que en distintos niveis, a ortografía constitúe unha materia que desde moi pronto se empeza a ensinar e que non deixa de traballarse durante toda a etapa escolar. Desde a idea básica de que hai palabras (haber, aber, haver) que se poden escribir de forma diferente -aínda que que só unha é correcta- ata a aplicación dalgunhas normas potestativas e a sempre difícil cuestión do acento e os signos de puntuación. Así pois, para adaptar este e-studio ao nivel dos alumnos haberá que ver ata que punto están familiarizados co uso das letras, os acentos, o emprego de maiúsculas e signos de puntuación e en que medida poden comprender as razóns que xustifican determinadas eleccións.

3.2. Contidos conceptuais

Estudo da noticia Unha ortografía…

Aínda que a noticia é moi breve, ou quizais por isto mesmo, é moi apropiada para seguir as sete pistas para coñecer a noticia (Guía del profesor A. La noticia).

  • Quen: a Real Academia da Lingua en colaboración coa Asociación de Academias da Lingua Española.
  • Que: unha (actualización da) ortografía.
  • Por que: para que sexa máis sintética e sinxela; porque hai necesidade de simplificala.
  • Onde: en Cartaxena de Indias.
  • Cando: durante o IV Congreso Internacional da Lingua Española (marzo do 2007), pero sen data de conclusión.
  • Canto: as 22 Academias que forman a Asale; máis exercicios.
  • Como: eliminando normas potestativas (1); sendo máis didáctica e clara (2); sen variar o actual sistema, que ten un enorme grao de estabilidade (3); incluíndo un compendio electrónico e exercicios nun cedé.

Ademais, a noticia trata de dous asuntos relacionados.

O primeiro:

  • Quen: Gabriel García Márquez.
  • Que: xubilar a ortografía.
  • Cando: hai dez anos.
  • Onde: en Zacatecas (durante o I Congreso Internacional da Lingua Española).

O segundo:

  • Quen: as 22 Academias.
  • Que: a futura Gramática de Medellín.
  • Como: con carácter panhispánico.

3.3. Contidos procedimentais

  • Investigar os tipos de publicacións académicas.
  • Aplicar as normas ortográficas.

3.4. Contenidos actitudinales

  • Valorar a adaptación ás normas ortográficas: comprender o seu sentido.
  • Entender os instrumentos de normalización do idioma (ortografía, dicionarios, gramática) como factor unificador, non como unha imposición.
  • Xerar respecto pola norma ortográfica, interese por coñecela e aplicación aos escritos escolares e doutro tipo (incluído Internet).

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies