JESÚS GARRIDO

Nas catro sesións anteriores sobre o sentido crítico fixámonos nas diferenzas entre a chamada teoría didáctica (TD) e a teoría crítica (TC), segundo a información achegada polo autor que concibiu esta dualidade, Richard Paul, na obra Critical Thinking, que podemos atopar na editorial Binker.

Agora que está finalizando este curso 2022-2023, e nos movemos en tempos de exames finais, parécenos importante lembrar algún texto que marca a diferenza na responsabilidade e sistemas de aprendizaxe que adoita atribuírse especialmente ao profesor (o profesor ensina / o alumno aprende), que se condensa na idea da teoría didáctica e, en cambio, non se insiste tanto en crear sistemas métodos e oportunidades propostas pola teoría crítica, que insiste en que o alumno se converta no principal director e axente da súa propia aprendizaxe e que non dependa tanto do estímulo, das metodoloxías ou doutros condicionamentos externos a el.

A forma máis profunda e significativa de remediar a ignorancia é que os estudantes aprendan a «comprobar por si mesmos e distinguir que é o que saben e que é aínda o que ignoran», o cal é indicativo de que se chegou a un certo cume do saber humano, proporcional, sen dúbida, á idade e situación persoal do alumno.
Recoñecer un dato, comprendelo, analizalo, aplicalo a novas situacións, facer unha síntese do que o mesmo alumno vai logrando, valorar os propios coñecementos e irse dando conta do que aínda ten que comprobar e saber… constitúen uns dos máis importantes pasos na formación do sentido crítico persoal, segundo a teoría crítica.

Adoita dicirse que a experiencia do profesor aforra tempo e que se necesitan recursos expeditivos, segundo a teoría didáctica, pero non se trata de aplicar receitas, senón de aprender en que consisten as claves persoais para o desenvolvemento persoal e consciente do sentido crítico que cada alumno pode ir adquirindo, aínda que o proceso sexa máis lento.

Ao choio

Agora é o momento de intentar levar isto á práctica con algún asunto de interese e importancia que caera nas páxinas do xornal nos últimos días. Que vos parecen, por exemplo, as reportaxes sobre os proxectos de Voz Natura que cada luns vai debullando La Voz. O deste domingo fala dos estudantes do CEIP da Espiñeira-Aldán, de Cangas, que recolleron 150 quilos de residuos das praias de Cangas.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies