OLGA SUÁREZ

A pandemia de coronavirus supuxo un antes e un despois na forma de traballar que tiñan ata agora os centros educativos. Despois do peche repentino das aulas o pasado marzo, todos tiveron que arrancar os seus ordenadores e axustarse ás clases virtuais sen moito tempo para prepararse. En setembro recuperáronse as clases presenciais, pero a pandemia seguía presente, e quedaba clara a necesidade de estar preparados para novos peches de aulas. E non só na relación profesor-alumno, senón tamén con outros actores secundarios que participan no proceso educativo, como profesores de prácticas, alumnos do mestrado de formación do profesorado que precisan completar os seus créditos teóricos con horas en escolas ou institutos.

E neste sentido, o colexio Pablo VI, de A Rúa, pasou de recibir maioritariamente estudantes galegos a contar coa axuda de futuros profesores de varios puntos de España que están a preparar este mestrado en universidades como a Universidade Internacional da Rioxa, a Universidade Internacional de Valencia ou o Afonso X el Sabio de Madrid. «Estas comunidades de aprendizaje representan nuevas formas de trabajar con las que los implicados parecen estar muy satisfechos», destaca Ángeles Terrón, a orientadora do centro. Para o seu director, José Manuel Carrasco, tamén é «una oportunidad para lograr una educación de mayor calidad por su valor añadido».

O «profesor observador»

O centro destaca a coordinación que existe co xefe da materia e explica que, no caso dos alumnos de apoio, o centro estableceu a figura do profesor observador, que é consciente dos aspectos que se producen na aula e que o profesor en liña non pode reconverter desde a distancia, como «sentar» ou «poñer a máscara». Esta nova figura recolle pistas contextuais e responde aos estados emocionais dos alumnos mentres o profesor virtual imparte a materia.

E como o ven os alumnos? «Es bueno escuchar a diferentes profesores explicando lo mismo, porque ayuda a revisar los conceptos más débiles», di Álvaro Vidal, estudante de cuarto da ESO. E ferramentas como o correo electrónico, os buscadores ou os foros xa forman parte da vida diaria de estudantes e profesores. Como destaca Marta Asunción, do departamento de Prácticas Maxistrais Secundarias da Universidade Internacional de Valencia, «es una formación considerada esencial, teniendo en cuenta que serán los próximos educadores y formadores de las generaciones futuras».

O colexio Pablo VI constata que moitos dos alumnos que realizaron as súas prácticas no centro en anos anteriores acabaron quedándose a traballar como docentes e actualmente forman parte do persoal. A historia vai máis alá nalgúns casos como o de Gustavo Rodríguez, antigo alumno do centro que realizou alí as prácticas, e que actualmente traballa como profesor de Matemáticas.

Mensaxes antiacoso nos baños para concienciar

O. S.

O acoso escolar é unha pandemia que afecta a todos os países do mundo e contra a que loitan Gobernos, escolas e pais. En Arxentina, o pasado 2019 houbo 3.870 casos graves de acoso escolar ou, o que é o mesmo, vinte casos cada día, segundo datos da oenegué Bullyng Sin Fronteras. A maioría deles ocorreron en centros públicos, pero nun de Bos Aires a asociación de nais e pais levou a cabo unha iniciativa exemplar que agora queren copiar en centros do resto do país austral.

«Se se burlan dun compañeiro, non vou rir»

Trátase do colexio público Máximo de Zamudio, situado no barrio de Devoto da capital arxentina. As familias dos estudantes propuxeron á dirección do colexio empapelar os baños do centro con pegatinas atractivas con frases que afecten aos alumnos e os animen a non caer nas mans de acosadores. «Se vexo a alguén triste na miña clase, déixalles que pregunte que hai de malo», «Eu estou ao mando do meu corpo » o «Se se burlan dun compañeiro, non vou rir» son algúns dos lemas que se podían ler nas paredes dos servizos do centro, e cuxas imaxes se viralizaron nas redes sociais. Os seus promotores recibiron chamadas de centros de toda Arxentina para copiar a iniciativa.

Pouco despois, o coronavirus baleirou as aulas do país e tamén caeu o acoso escolar, aínda que os expertos temen que o que realmente fixo foi mudarse ao ambiente virtual.
Agora, os escolares arxentinos están a piques de volver ás clases presenciais, que están previstas para a vindeira semana, co temor dos pais de que o acoso escolar faga o mesmo.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies