JESÚS GARRIDO

A crítica que se fai ás persoas polo seu traballo desenvolvido na aula —neste caso, aos alumnos— pode resultar positiva ou negativa, segundo a súa obxectividade, capacidade de recibila e atención mesmo afectiva que leve consigo.

Pero a chamada precrítica, isto é, o temor ou a positiva conciencia que un alumno poida ter, ou imaxinar, cando un profesor lle encarga un traballo resulta moi decisiva. A indignante frase ou mesmo o xesto silencioso e case escondido «Que se pode agardar de ti..?» ou a estimulante palabra «Isto para ti, vénche moi ben e valo a facer estupendamente..!» son a maioría das veces provocadoras de ánimos e desánimos que, aínda que moitas veces non logren positivos ou negativos resultados nas respostas que se fan aos alumnos, condicionan non só o acerto ou desacerto que os alumnos poidan ter.

Así, por exemplo, na crítica de habituación: «Que se vai agardar de ti que sempre…?». Ou, ao contrario e positivo, lograr hábitos de estudo, ou che vai moi ben. Ou a de interese por un tema… «Isto a ti… vexo que non che vai». Coñeces un pouco o porqué e non dicir, sen máis, «Non me vai?». «É necesario pensar… no porqué e non dicir as cousas de memoria e sen máis, aínda que non veñan no libro…».

Ou a crítica de experimentación para comprobar resultados e non saber, sen máis, o que outros fixeron. Inducir e esixir a que comprobe en por si algúns dos resultados. Incitarlles a buscar información e non dicir, sen máis, o que outros opinan.

Inventar, ensaiar, analizar a propia organización do grupo de traballo nos seus tempos e recursos para a organización do grupo.

O valor do «pre-»

En xeral, case sempre se inviste tempo na avaliación post de sistemas de resultados dunha investigación, o cal é lóxico no adestramento dunha investigación de ritmo escolar. Pero o valor do pre- marca unha eficacia moito maior, aínda que non poida facerse con moito rigor en cada unha destas dez palabras claves: habituación no traballo, moralización, animación, reflexión, modelización, experimentación, información, organización… Son os mellores brindes por un traballo eficaz e claro.

ACTIVIDADE

Buscade no xornal noticias que inviten a ampliar a información que ofrecen. Por exemplo, tras as tormentas destes días en case toda España, pódese facer unha comparación sobre a cantidade de chuvia caída naqueles lugares que peores inundacións sufriron.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies