5.1. Orden e secuencia de actividades

As actividades 4.0.1 e 4.0.2 son introdutorias. Serven para contextualizar, motivar e repasar.

As actividades de desenvolvemento están dispostas nunha orde que convén seguir sen saltarse, aínda que o profesor pode decidir en qué punto deter a unidade didáctica, pois a partir da segunda xa se alcanzaron algúns obxectivos. Nestas pensouse nunha actividade moi completa, que apunta a alumnos de bacharelato, pero tratamos de dar pautas para adecualas a alumnos de menor idade. Cremos que mesmo en quinto e sexto de primaria pódese xa expor algunha. Só a 4.1.4 antóllasenos unha actividade exclusiva para maiores.

Por outra banda, as actividades de ampliación non teñen moito sentido sen desenvolver polo menos a 4.1.1 e a 4.1.2.

5.2. Recursos e medios

5.2.1. Para a actividade 4.1.1.

O documento «El guión y sus tipos», de Enrique Martínez-Salanova.

Ademais dun documento moi básico que poden ler os alumnos, ofrece algunha outra información, aínda que a páxina parece que segue a crecer e hai propostas prometidas, pero aínda non dispoñibles. O profesor pode optar por extraer del unha información máis que suficiente por si mesma para presentar a unidade aos alumnos.

5.2.2. Para a actividade 4.1.2.

Hai varios programas que facilitan o labor do guionista, proporcionándolle ferramentas que automatizan o labor de dar ao seu traballo o formato de presentación estándar. Mirando algún destes programas pódese obter unha idea bastante exacta de cómo se estrutura un guión. Aquí ofrecemos algúns recursos que nos parecen útiles.

-Desde a páxinasinalada en recursos hai que buscar o enlace « Plantilla de guión de cine – Demo » e seguir as instrucións para descargalo. Trátase dun PDF que proporciona pautas para manexar un programa de maquetación de guións que resulta útil para entender cáles son os elementos formais que ten un guión escrito e para qué se usan. Aínda que non se pode imprimir (nin copiar ao portapapeis), se se quere mostrar aos alumnos pódese facer collendo capturas de pantalla (só ocupa tres páxinas e a letra é grande e vese ben).

-O programa Final Draft pódese baixar en versión Demo que funcionará durante un mes. É un programa para maquetar guións (en inglés) que ofrece todo tipo de posibilidades e soluciona os problemas de formateado.

Para esta actividade sería moi recomendable presentar aos alumnos algún fragmento máis ou menos amplo dun guión.

A dificultade de atopar guións en castelán gratis en Internet resultounos insalvable, así que será necesario ir máis aló de onde fomos ou gastar un pouco de diñeiro. Unha solución para mostrar guións aos alumnos é utilizar un en inglés (hai que ter en conta que a procura se ha de realizar polo título orixinal da película): hai bastantes de libre disposición, e son de obras coñecidas. Outra opción é acudir á librería especializada Ochoymedio, que dispón dalgúns títulos de guións cinematográficos (moitos de películas españolas) na súa tenda virtual.

Hoxe en día é fácil gravar unha película e seleccionar pasaxes dela para reforzar as explicacións con sesións de cine.

5.2.3. Para a actividade 4.1.3.

É xusto recoñecer que para a elaboración desta actividade apoiámonos -ben que con evidente liberdade- no artigo de Allan Heifetz «Confesiones de un genial lector de guiones».

5.2.4. Para as actividades de ampliación

Para as actividades de ampliación é xusto aclarar desde o principio que os medios técnicos non contarán, pois poderían establecer diferenzas entre os alumnos que non estarían vinculadas ao seu bo facer. Así pois, a calidade de imaxe ou son, a fotografía ou ata a interpretación non son criterios de avaliación, xa que estamos a centrármonos no guión, e nisto si parten todos coas mesmas posibilidades. Iso si, tampouco se admiten chapuzas.

Para lograr os verdadeiros fins da actividade de filmación, montaxe, produción e distribución das películas (4.2.2) o profesor fará fincapé en que o que se vai a valorar é o guión que hai detrás e a súa realización, pero non a calidade que derive dos medios técnicos dispoñibles, pois é obvio que entre uns alumnos e outros pode haber diferenzas que resultaría inxusto considerar.

Para o produto final pódese recorrer aos programas que inclúen de serie os sistemas operativos máis modernos e cos que é fácil cortar escenas e unilas, ademais de facer algunhas transicións sinxelas, pór títulos, etcétera. A súa posterior proxección para toda a clase pode facerse a través dun computador (directamente na pantalla ou mediante un proxector).

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies