No CPI Domingo Fontán de Portas decidiron que para cambiar o modo de ensino-aprendizaxe podía aproveitar os recursos que ofrece Europa, e non só polos cartos, senón polo que o intercambio fai por profesores e rapaces: aumenta a exixencia pero tamén a autoestima, axúdaos a mellorar os seus idiomas, a súas competencias TIC e as de comunicación; enriquecen a todos.

Por iso crearon un plan de internacionalización que chamaron Abrindo Portas a Europa. O explica María Roma, unha das profesoras máis activas: «Pretendemos compensar un certo illamento físico dun centro rural e pequeno coma o noso, grazas ao intercambio de ideas e á cooperación con centros de toda Europa. Sempre tratando, á vez, de propiciar o (re)coñecemento do patrimonio cultural da contorna e, moi especialmente, da figura de Domingo Fontán, científico que nos da nome».

Estas son as principáis accións do plan:

Seccións bilingües. As ofrecen en debuxo (EPVA) e Bioloxía de 3.º da ESO.

Proxectos eTwinning. Son varios nos que están os diferentes profesores: Christmas Card Exchange, International Women’s Day, Sustainable Goals ou The Guardians of the Local Heritage. Grazas a estes proxectos coñeceron a realidade ucraína pola colaboración coa Horenychi Secondary School (de Horenychi, moi preto de Kiev). O proxecto Europe is the Way estivo coordinado por Portas coa participación dos departamentos de Bioloxía, Debuxo, Galego, Inglés, Matemáticas e Sociais; un bo exemplo de como traballar tantos departamentos xuntos.

Mobilidade Erasmus +. Co nome Cara a unha escola inclusiva, motivadora e aberta a Europa, esta iniciativa dá a coñecer de primeira man estratexias innovadoras que nos axuden a loitar contra o abandono escolar temperán e a favorecer a integración das minorías. Engloba un total de 14 mobilidades que nos levaron por toda Europa: Madeira, Dublín, Budapest, Praga e proximamente Turín. O explica María Roma: «No Liceu Jaime Moniz de Madeira realizamos a nosa primeira e moi motivadora observación de boas prácticas na que coñecemos de preto o sistema educativo portugués, a Semana dos Proxectos e os fundamentos dunha Escola Unesco; no curso Student-Centered Classroom de Dublín, coñecemos de primeira man diferentes actividades e estratexias nas que o alumnado participa de forma activa na aula, e que poderemos trasladar a diferentes materias; descubrimos novos aspectos de como tratar a diversidade no instituto Budai Nagi Antal Gimnázium, de Budapest, onde asistimos a clases como alumnos e, tamén impartindo materia, principalmente de inglés e español; matriculámonos no curso ITC internacional training center e asistimos durante unha semana en Praga onde profesores de nacionalidades diferentes disertaron sobre as prácticas, enfoques e estratexias a seguir co alumnado en risco de exclusión social, como previr o conflicto dentro do grupo, o multiculturalismo e a aprendizaxe desde diversos aspectos; finalmente, tratamos o emprego de diversas técnicas innovadoras na aprendizaxe. E a vindeira semana viaxaremos a Turín para realizar unha observación de boas prácticas no Istituto Comprensivo Gassino torinese».

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies