JESÚS GARRIDO

Máis ou menos, case todo o mundo está de acordo en sinalar cales son as sete claves para entender ben de que vai a noticia: o quen, o que, o onde, o porqué, o como, o cando e… adoita engadirse á listaxe o canto. Os máis esixentes e analíticos cólganlle tamén o con ou quibus auxiliis.

Comeza entón unha especie de oito gloriosos ecos cando cae unha noticia importante nos nosos oídos ou se reflicte nos nosos ollos ao ler o xornal. Pero é certo que, ás veces, resulta demasiado mecánico e voluminoso ter que aplicar as oito variantes. Hai noticias que o merecen porque son moi prácticas e achegan datos importantes para entender de que se trata e aplicalas a cada materia ou tema concreto do programa académico escolar. Pero outras veces cada clave ten a súa oportunidade de aplicación.

Por que non buscar entón, polo menos algunha vez, no xornal unha noticia na que nos gusta o quen? Outra noticia, en cambio, que nos chama a atención polo contido do seu que? Algunha que brilla polo seu respectable onde e hai que darlle, ademais, a oportunidade de aclarar por que nos intriga e analizamos tamén o seu íntimo porqué?

E que pasa se atopamos algunha noticia que loce no seu como o estilo e forma de comportarse no desenvolvemento do seu oficio? Ou, por exemplo, falando de tempos, a noticia que nos lembra e fai alusión ao familiar reloxo, día ou mes do cando nacemos? E que atención nos esixe a noticia e peso do famoso melón que se mide coa balanza do canto? Ou, en fin, o con que os académicos latinólogos nos brindan chamándolle quibus auxiliis cos que logrou, por exemplo, un náufrago o esforzo de chegar a terra firme?

Oito claves, oito oportunidades para aclarar unha noticia. Alá imos cada día en Prensa-Escuela. Que non escape nin unha!

Actividades

A1 | Eliximos, xa que logo, unha noticia interesante, importante, investigable (os 3 is) e aplicamos as claves —os oito gloriosos ecos— para entendela mellor.

A2 | Un esforzo máis creativo? Reunímonos en subgrupos de tres, por exemplo, e creamos pola nosa conta unha noticia.

A3 | Escribimos un breve texto no que figuren as 8 claves. Difícil…!, adoitan dicir os que se someten en clase a esta experiencia. Pois aí está! Xornalismo claro. Bo traballo.

A4 | A imaxe corresonde á noticia da nena que pasou 20 horas á deriva nunha táboa de surf. Investigade se ten as sete claves.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies