JESÚS GARRIDO
O título «carta de navegación» aplicado ao traballo co xornal na escola é un tanto despistante e aéreo. Pero repara nesta casualidade: o mesmo día en que se editaba o primeiro número de La Voz de la Escuela (o 14 de abril de 1982), na páxina 5 invitábase aos alumnos a participar tamén no «primeiro campionato escolar de avións de papel».

A aeronáutica con minúsculas, dicíase, ten un aspecto de enorme valor didáctico na realización de avións de papel. Nas súas múltiples variables e formatos, os alumnos atopan actividades para a aprendizaxe de distintos conceptos científicos a través dun ambiente lúdico que lles esperta un incuestionable interese.

En marcha, pois, dicíase entón no primeiro número! «Cada semana iremos facilitando datos en La Voz de la Escuela, co fin de mellorar as vosas construcións de avións de papel […] investigando cientificamente algunhas variables que debedes experimentar cos vosos modelos voadores».

Regras de navegación

Estas eran as regras para navegar con La Voz de la Escuela na clase.

O campionato de construción de avións de papel estaba aberto naquela experiencia aos alumnos de EXB, bacharelato, COU e formación profesional… dos centros escolares de Galicia.

A construción dos avións debía ser con papel, non con cartolina nin con cartón, e podía utilizarse goma de pegar.

Definíase o alcance como a medida horizontal desde os pés do lanzador ata onde o avión tocaba o primeiro obstáculo.

A permanencia no aire indicaba a duración do voo, cronómetro en man.

Seguindo aquela coincidencia casual de comezar o voo de Prensa-Escuela co voo dos avións de papel, temos xa a carta de navegación, as regras de voo, o índice de valoración de La Voz da Escola na nosa aula? Que imos facer?

Solucións a tres bandas

Que fan diariamente os tres modelos que presentamos nas nosas páxinas 8 das últimas semanas para lograr que a idea prensa-escola navegue con seguridade e a bo ritmo?

Lección do día (The New York Times). The New York Times, na súa edición do suplemento The Learning Network, arránxao ampla e xenerosamente cada día coa súa edición diaria do que titula «Lesson of the Day» (Lección do día), na que ofrece aos profesores e alumnos noticias de actualidade, coas súas indicacións e recursos. Por exemplo: «Pfizer’s Covid Vaccine: 11 Things You Need to Know» (11/11/2020), ou «How the Space Station Became a Base to Launch Humanity´s Future» (2/11/2020).

Information sans frontières (Clemi). Xa informou a todos os colexios do seu ámbito que a Semana da Prensa na Escola 2021 non se resignará ás noticias que se xeran preto do colexio no que estudamos. O seu slogan, que xa están a desenvolver, é moito máis amplo: «S´infomer pour comprendre le monde». Non se resignan a estudar só o que sucede e é noticia unicamente ao redor de cada lugar ou colexio. E razóao no traballo de cada día: «Informarse é un acto útil, necesario e cidadán». «Vivir en sociedade esixe un esforzo de comprensión, de coñecemento, de análise crítica, aceptación da realidade no que nos movemos cada día».

The Guardian. Ademais da información que presentamos en La Voz de la Escuela do 4 de novembro, ten unha divertida e luminosa sección aberta e continua de actividades para cada semana, día ou momento especial, que nos pode servir de guía e estímulo para cada día. No apartado Resources fálanos de que fan os xornalistas, dos estilos que se utilizan na redacción, do modo de formular preguntas desde a escola ou a familia, de formas traballar na escola coa noticia… mesmo de como se financia tal proxecto a través de The Guardian Foundation. Conecta, por exemplo, coa sección News Wise e atoparás incluso actividades para facer en casa coa familia. Ou, é outro exemplo, algo importante na vida dun xornalista motivador e directo (t.ly/ou2mH)

Correo aberto

O noso proxecto, a nosa carta de navegación que mencionamos no título, por onde debe ir, que se fai ou se pretende facer en cada escola? Como lograr que sexa eficaz e ben admitido por alumnos e profesores… que é, de verdade, o importante? Comunícasnos o teu plan? Nesta páxina podemos dar conta diso.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies