OLGA SUÁREZ

Os soutos teñen un papel clave na cultura de Galicia e non hai mellor momento que o outono para poñelos en valor. Forman parte do ecosistema da comunidade, pero moitos deles están a sufrir o abandono provocado polo despoboamento, un deterioro que non só afecta ao propio espazo natural e ao seu potencial económico, senón tamén a toda esa cultura e tradición que o rodea. Porén, brigadas de alumnos dos dous institutos de Xinzo de Limia (Ourense) participan nun proxecto impulsado desde o Centro de Desenvolvemento Rural (CDR) do Viso para a recuperación de varios soutos de castiñeiros con centos de anos, unha aposta pola aprendizaxe destes estudantes que participan activamente na súa recuperación, á vez que completan a súa formación para converterse en futuros axentes ambientais.

Os terreos foron cedidos polos seus propietarios ao Viso para a súa recuperación. «É un espazo que antigamente se consideraba útil e explotable segundo unha economía circular, que aproveitando os recursos da contorna formaban parte dunha paisaxe agraria rural, exemplo de biodiversidade», explica mentres realiza labores de pastoreo Antonio R. Corbal, traballador do Viso. Fala do que agora se chama a Galicia baleirada e das dificultades que teñen as zonas rurais de seguir mantendo estes ecosistemas agro-gandeiros tradicionais. E a actividade que desenvolven cos centros educativos da zona busca recuperar estes espazos naturais e poñer en valor zonas que poidan fixar poboación.

Carmen Míguez Novoa é profesora no instituto Cidade de Antioquía de Xinzo e participa neste proxecto cun grupo de 9 alumnos de entre 19 e 20 anos de segundo curso de ciclo medio de Aproveitamento do Medio Natural. Na primeira saída a estes soutos fixeron unha roza selectiva e unha eliminación de vexetación de matogueira para o que utilizaron maquinaria que anteriormente coñeceran na aula. «É unha forma de fortalecer a calidade da formación que ofertamos e participar en proxectos comprometidos co territorio e que dan resposta a unha necesidade real da comunidade onde se insertan», subliña.

Como educadora, cre que este tipo de iniciativas son imprescindibles porque fomentan a sustentabilidade «e á súa vez podémolos encadrar no proceso de aprendizaxe curricular». Ademais, encaixan perfectamente na aprendizaxe baseada en proxectos que levan a cabo no seu departamento e, o máis importante, permítelles traballar e coñecer unha contorna próxima.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies