Deseñadas por BIBIANA GARCÍA VISOS, divulgadora científica 

A partir da información lida, proponse tres tipos de actividades: básicas, medias e avanzadas sobre as oito competencias chave.

Podes compartir con outros profesores as actividades que desenvolves. Só tes que enviar os vídeos, fotos ou comentarios ao e-mail prensa-escuela@lavoz.es, e os publicaremos.

Competencias chave

A) Competencia lingüística B) Competencia matemática C) Competencias básicas en ciencia e tecnoloxía D) Competencia dixital E) Competencia para aprender a aprender F) Sentido da iniciativa e espírito emprendedor G) Competencia en conciencia e expresións culturais H) Competencia social

BÁSICAS

1.- Cronoloxía dunha catástrofe ambiental 

(Competencias A, D)

O xornal elaborou un especial sobre o Prestige co acontecido nesta catástrofe ambiental. Repasa as súas noticias e xera un cronograma co que sucedeu desde que saltou a alerta da avaría do barco (13/11/2002) ata que se partiu en dous e afundiuse no Atlántico fronte ás costas galegas (19/11/2002). Podes seguir o seguinte esquema, aínda que se non dispós da hora, non fai falla que a inclúas:

DÍAHORASUCESO
13/11/200215.15 horasO petroleiro Prestige pide auxilio por unha avaría, ten unha fisura no seu casco. Está a cincuenta quilómetros de Fisterra.
13/11/200216.15 horasDous helicópteros chegan ao lugar do accidente para evacuar á tripulación.
   
   
   
   

 

2.- Xornalista en acción  

(Competencias E, G)

Agora que xa tes o cronograma feito, ponte na pel dun xornalista que ten que escribir a noticia do afundimento do Prestige, e fai un resumo dunhas mil palabras co que consideres máis relevante de todo o suceso. Destaca o máis importante ao principio e deixa o secundario para o final. Lembra poñerlle un título! Tamén podes buscar unha foto para ilustralo entre as que publicou La Voz de Galicia.

3.- Visita o museo virtual sobre Man en Camelle   

(Competencias D, F)

Manfred Gnädinger, máis coñecido como Man de Camelle, foi un escultor alemán que se asentou na parroquia de Camelle, preto de Camariñas, a principios dos anos 1960. Alí construíu un xardín museo con pedras e rocas que a vertedura do Prestige arrasou aquel novembro de 2002. Man, abatido, morreu pouco despois, o 28 de decembro dese mesmo ano. Aínda que non todas as súas esculturas consérvanse, podes descubrilas facendo un percorrido polo museo virtual creado na súa honra.

MEDIAS

4.- Piscinas de petróleo  

(Competencias B, C)

O Prestige transportaba 77.000 toneladas de fuel, un derivado do petróleo que se usa sobre todo como combustible. Se nunha piscina olímpica caben 2.500 toneladas de auga, cantas piscinas olímpicas poderían encherse co fuel que transportaba o Prestige? Aínda que a densidade da auga é de 1kg/L e a do fuel é de 0,991kg/L, por iso o fuel flota na auga, para este exercicio imos supoñer que teñen a mesma densidade (1kg/L). 

 

5.- Autoestradas marítimas   

(Competencias D, E)

A catástrofe ambiental do Prestige afectou a dous mil quilómetros de costa portuguesa, española e francesa. Foi a maior catástrofe ambiental que sufriu o noso país, pero ao longo do planeta houbo moitas outras. Aquí tes unha lista coas maiores verteduras de petróleo da historia. Sobre un mapa en branco como este, sitúa onde tiveron lugar eses sinistros. Compara o mapa que obtiveches con este mapa que indica o movemento en tempo real dos barcos que atravesan os mares. As zonas onde se produciron accidentes coinciden coas de maior tráfico marítimo?

6.- Arte co lixo do mar    

(Competencias F, H)

As verteduras de petróleo constitúen unha das principais fontes de contaminación dos océanos, pero non son a única. En cada praia galega podes atopar plásticos orixinados, polo menos, en dez países distintos. Algunhas asociacións invisten moitos recursos en recoller eses residuos nas praias, que en ocasións reciclan en obras de arte. Sal a dar un paseo pola costa e recolle todos os residuos que poidas. Despois crea esculturas con eles, podedes inspirarte nas que fan no colectivo RetoqueRetro.

AVANZADAS 

7.-Os ecocidios, a debate   

(Competencias A, F, G)

O ecocidio, o dano masivo a ecosistemas, foi proposto en 1998 para ser o quinto crime contra a humanidade cando ía formarse a Corte Penal Internacional da Haia, que desde entón si xulga a lesa humanidade, o xenocidio, os crimes de guerra e os de agresión contras estados ou territorios. Consulta esta lista con exemplos de ecocidios. Despois, formade dous grupos de debate en clase, un debe defender a incorporación dos ecocidios aos crimes que se xulgan na Haia e o outro, a súa non incorporación. Despois de que cada grupo expoña as súas ideas durante vinte minutos, debedes cambiar de opción e defender o contrario.

8.-Alternativas de futuro    

(Competencias C, F, G)

Aínda que o petróleo utilízase sobre todo como combustible, hai moitos obxectos cotiáns que se obteñen a partir del, como podes comprobar nesta páxina web. Con todo, segundo a Teoría do pico de Hubbert, acabaremos coas reservas de petróleo no próximos cento cincuenta anos. Propón alternativas para fabricar derivados do petróleo a partir doutras materias primas.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies