JESÚS GARRIDO

O número 2 vai pasalo moi ben durante o ano que comeza. Á súa repetición normal durante os 28, 30 e 31 días que locen os no calendario engádeselle ese 2022 xeneroso que o multiplica todo. En xaneiro repítese, se a conta non falla, 13 veces o número 2, e así en todos, excepto en febreiro. Por que non honramos ese número? Dinos algo?

Didáctica do 2

En moitas culturas o número 2 represéntase mediante dous puntos ou dous trazos (horizontais ou verticais). Por exemplo, na numeración romana (II) e na numeración chinesa (二). Os pitagóricos considérano o primeiro número en sentido estrito, xa que representa a primaria pluralidade posible: se o 1 corresponde ao ser creador, o 2 é a primeira e máis elemental manifestación da creación. É a dualidade a que posibilita a pluralidade, en tanto que dous son os principios contrarios creados que fan posible o resto: masculino e feminino, o ceo e a terra, a luz e a escuridade, etcétera.
Segundo a lenda cabalística, o número 2 expresa na orde moral o home e a muller, e na física a causa eficiente e a materia.
No ámbito da socioloxía da aprendizaxe, a versión máis importante é, sen dúbida, a xenial posta en marcha e desenvolvemento do coteaching, a aula a dous (Cook & Friend).

Tons de aprendizaxe 2 a 2

Por suposto, preferimos falar de tons de aceptación ou rexeitamento para traballar 2 a 2 na aprendizaxe didáctica e de formas externas de comunicarse e non de persoas, xa que non se trata de sinalar a ninguén, especialmente cando falamos de persoas, e de nenos e mozos en idade escolar.

■ | Ton solidario / antagónico no grupo de aprendizaxe. Así, por exemplo, os que se mostran solidarios ou antagónicos sobre certos temas, segundo estean dispostos a aceptar que cada un ten as súas ideas e sentimentos persoais. E, en consecuencia, estarán condicionados a favor ou en contra de cada tema ou noticia.

Os que son moi ou lixeiramente, segundo días e momentos, solidarios póñense a carón dos demais. Expoñen a súa opinión con actitude aberta a recibir e considerar as ideas dos demais. En cambio, os chamados antagónicos enseguida saltan e se poñen en contra da actitude ou o modo como se presentan as opinións ou, mesmo, de quen as presenta.

■ | Ton relaxado / tenso. En realidade, o ton relaxado non pretende precisamente gañarse aos demais, quedando mellor que eles. Son boa xente que expón as súas ideas ou sentimentos, por exemplo, nun conflito de opinión ou decisións, e faio dunha forma, talvez firme, pero un tanto angustiosa. Por iso, talvez, non senten rexeitamento ao verse atacados persoalmente. Non adoitan xerar problemas importantes de relación.

En cambio, mostrarse tenso en palabras e mesmo en xestos pode con frecuencia deberse a certa angustia ou respecto ao expor o propio criterio sobre o tema que se discute. Os tensos ven que os demais non aceptan a súa opinión ou mesmo lles xorden dúbidas sobre a aceptación ou non da súa persoa no grupo, mais alá da súa opinión sobre o tema que se discute.

■ | Ton acorde / desacorde. A resposta de ton acorde facilita emocionalmente non só a boa relación interpersoal, senón, principalmente, chegar a un acordo que facilita a solución do problema que se discute no grupo. Pero é moi importante non confundir levarse ben co grupo con mostrarse de acordo cos demais, senón que é achegar ideas e comunicación de sentimentos que de verdade axudan a solucionar obxectivamente un problema. Isto é un risco real cando un busca a aceptación dos demais e non lle preocupa tanto achegar solucións obxectivas de problemas ou propostas que xorden no grupo.

O que se mostra en desacordo merece o mesmo análise: que busca: pórse en desacordo con alguén do grupo por cuestións de relación persoal ou achegar realmente ideas e accións que favorecen a resolución obxectiva dos problemas?

O dúo final

Talvez o dúo musical dos teus xenios preferidos, e que aparecen continuamente en Internet, axude a comprender en que consiste o pórse de acordo e ofrecer unha excelente e sonora lección dual.

Compartir en Compartir en Facebook Compartir en Twitter Compartir en WhatsApp

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies